Dopravca pripomenul, že nový servisný poplatok má pokryť náklady spojené
s osobným servisom, teda prácou pokladníka a vlakvedúceho, tlač lístka a
údržbu predajných systémov. Servisný poplatok sa nevzťahuje na kúpu
lístka online prostredníctvom e-shopu alebo aplikácie ZSSK ani na SMS
lístok. Oslobodení od neho sú aj seniori či zdravotne ťažko postihnuté
osoby s potrebou asistenta.
"Výdaj papierového lístka v pokladnici stojí viac ako euro, zatiaľ čo
digitálny predaj je päťkrát lacnejší - menej ako 30 centov. Výdaj vo
vlaku je ešte nákladnejší. Cieľom poplatku za servis je pokrytie týchto
rozdielnych nákladov a podpora pohodlnejších digitálnych služieb," vysvetlil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
ZSSK rozbehla aj informatívnu kampaň na vlakových staniciach.
Cestujúcim, ktorí nevedia ako kúpiť lístok online, pomáhajú na desiatich
staniciach asistenti ZSSK. Do 21. marca sú k dispozícii na hlavnej
stanici v Bratislave a na staniciach v Trenčíne, Trnave, Nitre, Nových
Zámkoch, Banskej Bystrici, Žiline, Poprade - Tatry, Košiciach i Prešove.
Cestujúcim môžu pomôcť so stiahnutím aplikácie, ukážu postup i výhody
online predaja lístka.